Fransız ve İngiliz medyası seçim öncesi Türkiye’yi ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı hedef aldı

The Economist, bugün çıkan sayısının kapağında Türkiye’deki seçimlere işaret ederek, “2023’ün En Önemli Seçimleri-Türkiye ve Demokrasinin Geleceği” başlığını kullandı.

Kapakta “Erdoğan gitmeli”, “Demokrasiyi koruyun”, “Oy ver” gibi pankart resimleriyle Türk bayrağı yer alırken dergide seçimlere ilişkin yayımlanan makale, “Türkiye zorbasını görevden alırsa her yerdeki demokratlar cesaretlenmeli” başlığıyla verildi.

THE ECONOMİST’TEN SKANDAL KAPAK

Erdoğan’ın TCG Anadolu gemisi ile milliyetçi seçmenlerin oyunu kazanmayı umduğu savunulan makalede, “Türkiye’yi 2003’ten bu yana artan biçimde otokratça yöneten adam yenilgiyle karşılaşabilir.” ifadesi kullanıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın seçimi kaybetmesinin, küresel sonuçlar doğuracak bir durum olacağı ileri sürülen yazıda, “Türk insanı daha özgür, daha az korkak, daha müreffeh olacaktır. Yeni hükümet, Batı ile hasarlı ilişkileri tamir edecek. Türkiye, bir NATO üyesi ancak Erdoğan yönetiminde Orta Doğu’da oyun bozan bir aktör ve Rusya ile daha yakın ilişki arayışında.” iddiasında bulunuldu.

Erdoğan’ın seçimi kaybetmesi halinde İsveç’in NATO üyeliğinin önündeki engelin kalkabileceği, ABD ile ilişkilerin düzelebileceği öne sürüldü.

FRANSIZ DERGİDEN KAOS BAŞLIKLI KAPAK

Haftalık Fransız L’Express dergisi de 4 Mayıs tarihli sayısının kapağında “Erdoğan, kaos riski” ifadesini kullandı.

Dergi, 2017’deki Anayasa değişikliği referandumundan sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın neredeyse tüm güçleri tek elde topladığını iddia etti.

14 Mayıs tarihinin Türkiye için bir “dönüm noktası” olduğu yorumu yapılan haberde, Türkiye’nin “özgür ve adil seçimlerin yapıldığı demokratik bir rejim olmadığı”, “Erdoğan’ın medyanın yüzde 90’ını kontrol ettiği”, “ülkede basın ve ifade özgürlüğünün bulunmadığı” ileri sürüldü.

Dergide İstanbul’da görev yapan Avrupalı bir diplomatın, Cumhurbaşkanı Erdoğan için Türkiye’de kaosa sebep olduğu iddialarına yer verildi, Erdoğan’ın seçim yenilgisi halinde iktidardan ayrılmayı reddetme ihtimalinin bulunduğu iddia edildi.

Dergideki diğer makalede de Cumhurbaşkanı Erdoğan için “diktatör” ve “otokrat” gibi nitelemeler yapıldı.

LE POİNT: ERDOĞAN, DİĞER PUTİN

Le Point dergisi de 4 Mayıs tarihli kapağına Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın fotoğrafını koyarak, “Erdoğan, diğer Putin” başlığını kullandı. Le Point’teki makalede, “(Rusya Devlet Başkanı Vladimir) Putin gibi İslamcı Cumhurbaşkanı da imparatorluk hayalini sürdürüyor ve otokrasiye sürüklenişi derinleştiriyor.” iddiasında bulunuldu.

Fransız düşünce kuruluşu Montaigne Enstitüsü de sitesinde yazar ve akademisyen Soli Özel imzasıyla bir değerlendirme yazısı yayımladı.

“Türkiye’de seçimler: Umudun korkuya karşı zaferi” başlıklı yazıda, “Türkiye’de Erdoğan döneminin kapatıldığı senaryolar” ele alındı.

MUHARREM İNCE’YE “EGOİST” NİTELENDİRMESİ

Yazıda, Cumhurbaşkanı adayı ve Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce de “egoist” ve “oyları böldüğü için CHP’nin ilk turda seçimi kazanma şansını zora sokan kişi” olarak nitelendirildi.

 

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir